Forsidan (sv)

Oberoende specialister på upphandling av transporttjänster

Våra konsulter hjälper dig förhandla om dina transportavtal

Frigör resurser

Förutom minskade kostnader, minskar du också användning av tid och frigör resurser för det du är bäst på.

Toplogics metod

Se stegvis visualisering av vår arbetsmetod

1. Analys av nuvarande situation

Tillsammans granskar vi nuvarande fraktupplägg och utformar en plan och ansvarsfördelning för fortsättningen.

2. Skapande av offertförfrågan

Vi bedömer tillgängliga transportalternativ, klargör behoven och skapar en detaljerad offertförfrågan för såväl befintliga som potentiella transportörer.

3. Bearbetning av offerter

Vi accepterar och analyserar mottagna offerter. Offerterna ges en oberoende bedömning där resultatet är en sammanvägning av kvalitet och pris. 

4. Första valet

Med offertanalysen som utgångspunkt görs ett första urval. Utvalda offertgivare kallas till förhandlingar.

5. Förhandlingar

Kunden går igenom offerterna och förhandlar med utvalda leverantörer. TopLogic bistår kunden.

6. Val av transportör

Transportörens slutliga offert bedöms gemensamt och slutgiltigt val görs.

7. Slutrapport

TopLogic sammanfattar processen i en slutrapport som överlämnas till kunden som dokumentation av arbetet och resultatet.

No cure – No pay

Med “No Cure – No Pay” -principen betalar Du bara för de besparingar som du faktiskt vill genomföra. Inget resultat – ingen faktura.

Sedan 1992 kan vi visa starka resultat, där 95% av uppdragen har resulterat i förbättrat logistikflöde och fraktkostnadsbesparingar.

Om du inte sparar – betalar du inte. Du har också fått en bekräftelse på att du har bästa möjliga villkor i dina leveransavtal.

Få reda på mer

Skicka en förfrågan så får du ett omedelbart svar från närmaste konsult

Valda referenser

Fick mycket bättre kontroll på både transportlogistik, priser och lagerhantering.

Tremco Illbruck hade behov av att få bättre kontroll över sina transportkostnader och kontaktade TopLogic. Genom olika analyser och optimeringskalkyler fick man en bättre översikt över sina varuflöden, som transportkostnader,…

Bewi-koncernen har anlitat TopLogic

Bewi-koncernen har anlitat TopLogic för att optimera sina logistikostnader. Bewi-koncernen har under 2015 och 2016 utnyttjat Toplogic för att handla upp sina frakter i Sverige, Norge, Danmark samt Finland. Med…

Trimble valde TopLogic

Trimble valde TopLogic som samarbetspartner för fraktupphandling Trimble är en global leverantör av avancerade lösningar som optimerar produktivitet och ökar lönsamheten för våra kunder. Mest känd för GPS-teknologi, integrerar Trimble…

Visa alla referenser

Senaste nytt

6. november 2020

Restriktioner på grund av COVID-19 skapar osäkerhet

Andra vågen av COVID-19 påverkar hela världen och skördar tyvärr offer över alla kontinenter. För att motverka smittspridning införs, nästintill, dagligen nya restriktioner för både individer, näringsliv och samhället i…

24. augusti 2020

Slutar efter 15 år med upphandlingar inom logistik

Bertil Lundgren, konsult på TopLogic, har 50 års erfarenhet av logistik. Innan han började hos TopLogic arbetade han bland annat på ASG, Olsson & Wright, Frigoscandia och VTI som transportledare, speditör, platschef och konsult.

13. augusti 2020

Ny konsult i Göteborg!

Mikael Brandt har en bred logistikbakgrund med 30 år i ledande befattningar som logistikchef samt VD främst inom handelsföretag. Har även erfarenhet inom 3PL verksamhet.

Kontakta din närmaste konsult

John Franzen

Hillerød, Danmark

Mikael Brandt

Göteborg, Sverige

Rasmus Helgesson

Lidköping, Sverige

Hilja Heikkinen

Borås, Sverige

Lennart Johnsson

Helsingborg, Sverige

Peter Bäckstadi

Karlstad, Sverige

Per-Olof Altin

Sundsvall, Sverige

Peter Vodrup

Oslo, Norge

Thor Ole Fongaard
Thor Ole Fongaard

Oslo, Norge

Janne Skillmo

Stockholm, Sverige

Mats Andersson

Stockholm, Sverige

Kjell Bergström

Stockholm, Sverige

Torgrim Koppang

Oslo, Norge

Arild Foss

Kløfta, Norge

Bertil Lundgren

Linköping, Sverige

Peter Schlager

Malmö, Sverige