fbpx

DHL

By mars 26, 2020Covid-19 sv

Viktig information angående COVID-19

Temporary Service adjustments for DHL Express Time Definite International services arising from the COVID-19 pandemic situation as of 15 May 2020. Please note, as the situation is dynamic, the information is subject to change without notice.

Read more

Veckobrev v.18

Hej,

Många länder går mot lättnader runt om i Europa vilket är glädjande. Dock förekommer fortfarande gränskontroller, hälsokontroller samt andra vägval pga. karantänområden i vissa länder, vilket fortsatt kan medföra längre ledtider och som tyvärr är utom vår kontroll.

Inrikes

Vi är fullt operativa och ser fortsatt relativt få störningar i vårt nätverk. Men som vi informerade förra veckan så ser vi en ökad oförutsägbarhet av rådande läge samt kommande kortveckor vilket gör att ledtider just nu är under press i vårt nätverk.

Utrikes

Även i Europa är DHL fullt operativa och vi ser att läget i Europa för tillfället stabiliserat sig, färre restriktioner uppstår samt fler karantänområden hävs. Vi ser framförallt lättnader i Portugal och Italien och vi följer noggrant situationen för varje land inom Europa. Uppdaterad information hittar du på hemsidan och där finns även information om de länder där vi har begränsningar för att ta emot bokningar.

Les mer her

__________________

Update April 24:

Referring to the letter issued on 2nd of April 2020, we would like to give you further update on the impact of the COVID-19/Coronavirus outbreak on DHL Global Forwarding’s operations across all regions as well as the impact on Air, Ocean and Ground Freight transportation.

DGFF Norway_Customer Update 24.04.2020

 

If you have any questions or if you are in need of solutions for transportation, please reach out to your sales representative or contact us by email: Sales.dgff.no@dhl.com or phone: +47 66 92 80 00.

We are here to support you in these difficult times.

Stay Safe & Healthy!

Due to outbreak of Novel Coronavirus (2019-nCoV), there have been carrier cancelations on China inbound & outbound lanes which has impacted cargo capacities. Rates and transit times right from quoting, booking until shipping can change depending on the availability and the market scenario as this is outside the reasonable control of DGF.

__________________

Update April 22:

Hej,

Vi kan glädjande se lättnader i restriktioner runt om Europa och många länder börjar öppna upp sina gränser. Fortfarande är det en stor skillnad mellan olika länder och vi följer noga utvecklingen för varje land. Via störningsinformation på vår hemsida hittar du alltid aktuell information.

Inrikes

Vi är fullt operativa och ser fortsatt relativt få störningar i vårt nätverk. Dock ser vi att de kortveckor som just passerat samt rådande läge skapar ökad oförutsägbarhet och gör att ledtider just nu är under press i vårt inrikes-nätverk. Resursplanering mellan terminaler och åkerier ställs på sin spets när kända säsongsmönster möter nya och okända beteenden hos såväl företag som privatpersoner. Lokalt kan ledtider även påverkas i områden där vi upplever högre sjukfrånvaro bland våra chaufförer.

Utrikes

Inom Europa ser vi lättnader. Österrike har lättat på sina restriktioner och Tyskland har öppnat och hävt sina tidigare restriktioner. Spanien har från och med den 12 april hävt restriktioner i tidigare drabbade område och industrier har åter öppnat upp. DHL Freight kan därmed åter ta emot bokningar till/från hela Spanien.

Det är dock fortfarande viktigt att ni som kund kontrollerar att mottagare/avsändare har öppet och kan ta emot/skicka gods för att undvika leveranshinder. Vi följer upp varje land i Europa dagligen med aktuell störningsinformation och de länder i Europa som försatt vissa postnr område i karantän hittar ni här.

Les mer her


Update April 2,

Referring to the letter issued on 25th of March 2020, we would like to give you further update on the impact of the COVID-
19/Coronavirus outbreak on DHL Global Forwarding’s operations across all regions as well as the impact on Air, Ocean

and Ground Freight transportation.

Read more about DGFF Norway_Customer Update 02.04.2020

———————-

Viktig information angående COVID-19 31. mars

COVID-19 påverkar oss alla, i Sverige och runt om i världen. DHL Freights nätverk för vägtransporter i Sverige är i dagsläget fullt operativt och vi gör vårt yttersta för att säkerställa utlovade servicenivåer. Inom Europa har många länder infört begränsningar, och även om gränsstängningar inte gäller för godstransporter påverkas vårt transportuppdrag kraftigt i vissa länder.

Här kan du ta del av information gällande våra inrikes- och utrikestransporter och du hittar alltid aktuella trafikstörningar på vår hemsida här

DGFF Norway_Customer Update 25.03.2020

———————-

Dear Customers,

Referring to the letter issued on 13th of March 2020, we would like to give you further update on the impact of the
COVID-19/Coronavirus outbreak on DHL Global Forwarding’s operations across all regions as well as the impact on Air,
Ocean and Ground Freight transportation. We also continue to have a fully functional digital work force with the
majority of employees working from home and in secure environments.

The outbreak of the COVID -19 (coronavirus) has had significant impact on global supply chains, forcing air freight and
ocean freight carriers to cancel, reduce or otherwise adjust services and capacities in the market. In this current
environment rates and transit times from quoting, booking until shipping are subject to change at any moment without
the usual notice periods, all depending on equipment and capacity in the market and for a specific trade.
While we are fully committed to mitigate these impacts and ensure our customers interests are safeguarded to the
highest degree, these situations nevertheless are outside of DHL Global Forwarding’s reasonable control. DHL Global
Forwarding will always communicate pro-actively and with full transparency as updates become available.

DHL has created a dedicated site on the current hashtag#Covid19 pandemic. This page
will be updated with information about our response and how we are continuously adapting our operations to mitigate
any potential impact.

Please rest assured that we will keep you updated on any changes to the current situation. Should you need further
information, have any concerns or queries, please feel free to contact your account manager or customer service
representative. Contact information listed on last page.

On the following link, we would like to provide you with updates on the situation as to how it impacts DHL Global
Forwarding’s Air, Ocean and Ground Freight operations and might be affecting your shipments.