TopLogic är öppet hela sommaren

Datum: 01/07-2020

I dessa corona-tider har de sociala medierna fått en allt mer ökad betydelse. Vi på TopLogic försöker att vara aktiva och träffa våra kunder via digitala plattformar eller andra kommunikationsmedia. Vi tror att detta är ett arbetssätt som kommer att stanna kvar och få fortsatt betydelse efter pandemins avtagande. Vi har lyckats göra affärer även när vi inte har träffat kunderna fysiskt, vilket talar för fortsatt användande av t.ex Teams. Dock ersätter inte detta fysiska möten, framför allt när det blir flera människor som behöver träffas, då är den fysiska dialogen enklare.

Spara tid
TopLogic fortsätter sitt arbete med att automatisera hanteringen av inflöde av transport/sändnings-information, så att både vi och kunderna kan spara tid vid upphandling av transporterna. Allt fler transportörer kommer att kopplas på i detta automatiserade flöde. Vi får också allt fler kunder som lägger till en sk fakturakontroll vid en fraktupphandling. Det ger en ökad trygghet för kunderna samtidigt som vi behåller kontakten med uppdragsgivarna efter avslutad fraktupphandling. Vi kan även se betydelsen av mer frekvent samarbete med kunderna i form av att vi har lyckats sluta avtal med flera tidigare TopLogic kunder.

Uppgradering av hemmasida
Vår hemsida kommer att förnyas framöver och vi hoppas att detta kan ge en mer användarvänlig hantering av informationen på sidan. Här kommer vi nu att försöka att delge mer frekvent information om gamla och nya kunder.

Öppet i sommar
Vi önskar alla befintliga och presumtiva kunder en riktigt skön sommar. Vi kan också meddela att vi försöker bearbeta marknaden även under sommarmånaderna, så att vi står väl rustade inför en förhoppningsvis spännande höst.

Lennart Johnsson, VD TopLogic AB

Lennart Johnsson - TopLogic Lennart Johnsson – TopLogic

Relaterade nyheter

22. december 2020

Transportupphandling inför 2021

Gnutti Carlo valde att samarbeta med TopLogic när man skulle upphandla sina inrikes- och utrikestransporter. Gnutti med enheter i Alvesta och Kungsör har bland annat bilindustrin som kunder, vilka ställer…

16. december 2020

”Digitala medier har hjälpt oss på ett mycket bra sätt”

TopLogics VD Lennart Johnsson om coronavirusets påverkan på transportbranschen, hur företaget tacklat det – och hur framtidens transporter kommer se ut. Hur har Corona påverkat branschen i stora drag? –…

16. december 2020

”Erbjudandet är fantastiskt!”

Mikael Brandt är ny på TopLogic och har redan hunnit med att hjälpa ett antal kunder att lyckas med sina upphandlingar Jag heter Mikael Brandt och har jobbat med logistik…

9. december 2020

Så kan vi få fossilfria godstransporter senast 2030

DEBATT. En rad stora aktörer inom godtransporter i Sverige har enats om en gemensam modell där kraven på fossilfria transporter sker stegvis, skriver Fossilfritt Sverige, Axfood, Scania, Siemens, Södra, Vattenfall,…

7. december 2020

Brexit information – DSV

Viktig information till dig som har transporter av livsmedels- och jordbruksprodukter till och från Storbritannien Bäste kund Vi vill informera dig som importerar och/eller exporterar livsmedels- samt jordbruksprodukter enligt nedan…

Kontakta din närmaste konsult

Mikael Brandt

Göteborg, Sverige

Rasmus Helgesson

Lidköping, Sverige

Hilja Heikkinen

Borås, Sverige

Lennart Johnsson

Helsingborg, Sverige

Peter Bäckstadi

Karlstad, Sverige

Per-Olof Altin

Sundsvall, Sverige

Peter Vodrup

Oslo, Norge

Thor Ole Fongaard
Thor Ole Fongaard

Oslo, Norge

Janne Skillmo

Stockholm, Sverige

Mats Andersson

Stockholm, Sverige

Kjell Bergström

Stockholm, Sverige

Torgrim Koppang

Oslo, Norge

Arild Foss

Kløfta, Norge

Bertil Lundgren

Linköping, Sverige

Peter Schlager

Malmö, Sverige