TopLogic är öppet hela sommaren

Datum: 01/07-2020

I dessa corona-tider har de sociala medierna fått en allt mer ökad betydelse. Vi på TopLogic försöker att vara aktiva och träffa våra kunder via digitala plattformar eller andra kommunikationsmedia. Vi tror att detta är ett arbetssätt som kommer att stanna kvar och få fortsatt betydelse efter pandemins avtagande. Vi har lyckats göra affärer även när vi inte har träffat kunderna fysiskt, vilket talar för fortsatt användande av t.ex Teams. Dock ersätter inte detta fysiska möten, framför allt när det blir flera människor som behöver träffas, då är den fysiska dialogen enklare.

Spara tid
TopLogic fortsätter sitt arbete med att automatisera hanteringen av inflöde av transport/sändnings-information, så att både vi och kunderna kan spara tid vid upphandling av transporterna. Allt fler transportörer kommer att kopplas på i detta automatiserade flöde. Vi får också allt fler kunder som lägger till en sk fakturakontroll vid en fraktupphandling. Det ger en ökad trygghet för kunderna samtidigt som vi behåller kontakten med uppdragsgivarna efter avslutad fraktupphandling. Vi kan även se betydelsen av mer frekvent samarbete med kunderna i form av att vi har lyckats sluta avtal med flera tidigare TopLogic kunder.

Uppgradering av hemmasida
Vår hemsida kommer att förnyas framöver och vi hoppas att detta kan ge en mer användarvänlig hantering av informationen på sidan. Här kommer vi nu att försöka att delge mer frekvent information om gamla och nya kunder.

Öppet i sommar
Vi önskar alla befintliga och presumtiva kunder en riktigt skön sommar. Vi kan också meddela att vi försöker bearbeta marknaden även under sommarmånaderna, så att vi står väl rustade inför en förhoppningsvis spännande höst.

Lennart Johnsson, VD TopLogic AB

Lennart Johnsson - TopLogic Lennart Johnsson – TopLogic

Relaterade nyheter

24. augusti 2020

Slutar efter 15 år med upphandlingar inom logistik

Bertil Lundgren, konsult på TopLogic, har 50 års erfarenhet av logistik. Innan han började hos TopLogic arbetade han bland annat på ASG, Olsson & Wright, Frigoscandia och VTI som transportledare, speditör, platschef och konsult.

13. augusti 2020

Ny konsult i Göteborg!

Mikael Brandt har en bred logistikbakgrund med 30 år i ledande befattningar som logistikchef samt VD främst inom handelsföretag. Har även erfarenhet inom 3PL verksamhet.

1. juli 2020

TopLogic är öppet hela sommaren

I dessa corona-tider har de sociala medierna fått en allt mer ökad betydelse. Vi på TopLogic försöker att vara aktiva och träffa våra kunder via digitala plattformar eller andra kommunikationsmedia….

16. juni 2020

Aba Skol väljer återigen TopLogic för fraktkostnadsanalys

TopLogic har fått ett nytt uppdrag i form av en fraktkostnadsanalys för Aba Skol AB, som är en av de ledande leverantörerna av material till förskolor, skolor och fritidshem. Detta…

6. maj 2020

Sju bra tips för ett bra lagerflöde med rätt logistikpartner

Ett stort lager är kostsamt för verksamheten. Ett oöversiktligt och dåligt strukturerat lager ännu mer. God planering och struktur samt flexibla och lyhörda transportörer kan sänka kostnaderna avsevärt. Här är…

Kontakta din närmaste konsult

John Franzen

Hillerød, Danmark

Mikael Brandt

Göteborg, Sverige

Rasmus Helgesson

Lidköping, Sverige

Hilja Heikkinen

Borås, Sverige

Lennart Johnsson

Helsingborg, Sverige

Peter Bäckstadi

Karlstad, Sverige

Per-Olof Altin

Sundsvall, Sverige

Peter Vodrup

Oslo, Norge

Thor Ole Fongaard
Thor Ole Fongaard

Oslo, Norge

Janne Skillmo

Stockholm, Sverige

Mats Andersson

Stockholm, Sverige

Kjell Bergström

Stockholm, Sverige

Torgrim Koppang

Oslo, Norge

Arild Foss

Kløfta, Norge

Bertil Lundgren

Linköping, Sverige

Peter Schlager

Malmö, Sverige